Què és la consultoria d’operacions?
La consultoria d’operacions se centra en els processos que ajuden les empreses a avaluar l’estat actual de les seves estratègies i procediments interns i millorar el seu negoci en general. Si bé sovint es pensa que la consultoria d’operacions s’enfoca en els llocs de fabricació, la consultoria d’operacions en realitat té un abast més ampli. Fins i tot les empreses basades en serveis en lloc de les basades en productes poden beneficiar-se de la consultoria.
Els consultors d’operacions solen començar el procés d’avaluació examinant l’estructura del flux de treball empresarial. Això comença amb l’estructura i la divisió del treball entre els nivells de gestió de l’empresa, després passa als diferents departaments i com es relacionen entre si, i finalment al subministrament de béns o serveis per als clients. La idea és entendre com cada element del negoci està influint actualment en aquest procés, ja sigui directament o indirectament.
Una vegada que els consultors tinguin una comprensió clara de la forma actual de treballar i la lògica darrere d’aquests procediments i estructures organitzacionals, poden començar a assessorar sobre com millorar altres funcions operatives. Això implica revisar els procediments i estratègies existents amb gran interès en els millors interessos de l’empresa i identificar àrees en les quals pot millorar per a augmentar el seu avantatge operatiu.
Els professionals que brinden serveis de consultoria operativa als clients poden optar per especialitzar-se en diversos tipus de negocis o contractar clients d’una varietat d’indústries. Depenent de les necessitats del client, les tasques de consultoria d’operacions poden enfocar-se en una àrea específica de l’empresa, com avaluar i ajustar la relació entre el manteniment d’inventari i el departament d’enviaments. En general, el consultor proporcionarà un programa de tarifes basat en les necessitats del client i la quantitat de temps esperada requerida per a avaluar i implementar millores.