Raons per a emprendre en temps de crisis
No hi ha dubte que fer el “salt de fe” quan tots els indicadors conviden al contrari és complicat. No obstant això, poden trobar-se raons de molt de pes per a intentar-lo.
• Noves oportunitats de negoci: en tota crisi apareixen necessitats que cobrir i aquí és quan l’emprenedoria ha de sorgir. Estar atents al que els clients estan demandant a crits o crear-los una necessitat que no existia pot ser la clau de l’èxit.
• No hi ha una altra opció. L’emprenedoria en temps difícils neix a vegades per un instint de supervivència, una resposta a un acomiadament o una estratègia creativa per a reinventar-se i buscar un “pla b” al que no està funcionant. Un exemple recent podrien ser les empreses de moda que van decidir teixir i vendre màscares, els restaurants que van començar a portar menjar a domicili o les botigues físiques de barri que van decidir obrir la seva e-commerce en temps de pandèmia.
• Menys competència: quan hi ha crisi, i sobretot si és generalitzada, existirà més por d’emprendre i hi haurà negocis que hagin cessat la seva activitat. És en aquest moment quan existeix menys competència i, per tant, es trobi una raó de pes per a emprendre.
• Pla meditat i sòlid. Normalment quan es tracta d’emprendre en temps de crisi qualsevol decisió es pren amb cautela. L’estratègia i el pla de negoci sol ser més meditat i mesurat, per tant, hi ha més probabilitats de garantia del seu èxit.
• Subvencions. Les subvencions en temps de crisis no sempre són fàcils d’aconseguir, però en molts casos suposen una empenta per als quals estan buscant una oportunitat. Comptar amb una ajuda econòmica per a començar un projecte sempre és positiu.